Clubkampioenschappen Jeugd 2023

Op zaterdag 24 juni traden 12 jeugdleden aan om de clubkampioenschappen 2023 te spelen. Na afloop konden de organiserende/aanwezige jeugdtrainers Guus en Ben tevreden terugkijken op een goed en vlot verlopen en gezellig toernooi.

Iedereen die zich opgegeven had was op tijd aanwezig, zodat we zoals gepland rond de klok van 11 uur konden starten. We begonnen met twee pools van 6 zodat iedereen 5 wedstrijden speelde (‘best of 3’).

Daarna werden de bovenste 3 van de twee pools in poule A geplaats en de laatste 3 in pool B. Na een korte pauze werden ook deze (eveneens ‘best of 3’) wedstrijden afgewerkt.

Er werd serieus en met opperste concentratie gespeeld en ook het tellen werd door iedereen goed opgepakt waardoor we de kampioenschappen op tijd (even voor 3 uur) konden afronden.

Hoewel we van mening waren dat iedereen die meedeed winnaar was, hebben we toch in poule A een ‘echte’ beker voor de 1e en 2e plaats uitgereikt en in Poule B een beker voor de 1e plaats.

Winner in poule A was Yu Chen (Emma) terwijl Peng Yu Pan nipt als 2e eindigde vóór Ioana Nicorescu. Ioana had evenveel punten als Peng Yu maar werd derde omdat ze de onderlinge wedstrijd met hem nipt met 2-1 verloor.

De 1e prijs beker voor poule B ging naar Peng Yu He; een knappe prestatie omdat hij nog maar kort lid is van onze club.

Tenslotte werd aan Roy Qiu de aanmoedigingsprijs uitgereikt. Hij won weliswaar niet veel wedstrijden maar toonde wel heel veel inzet en onze verwachting is dat hij volgende keer beslist hoger zal eindigen.