Jeugdtrainingen beginnen weer!

Omdat de trainingen voor de jeugd binnenkort (1 september) weer beginnen stuurde jeugd-coordinator Guus Korper de volgende email naar alle jeugdleden:

Aan alle jeugdleden en ouders van de jeugdleden van TTV Amstelveen,

Start trainingen

De vakantie zit er weer op, met ingang van donderdag 1 september starten we weer met de trainingen voor de jeugd.
Net zoals vorige jaren zijn de trainingen op maandag en donderdag met uitzondering van schoolvakanties. In september trainen we in ieder geval in 2 groepen, de beginners en de gevorderden groep.
De beginnersgroep traint zowel op maandag als op donderdag van 17:45 tot 18:45 en de gevorderden van 18:45 tot 19:45 op dezelfde dagen.
Op een 5-tal maandagen (19 september, 10 en 24 oktober en 7 en 14 november) traint de gevorderden groep tot 19:30 i.v.m. de  seniorencompetitie.
Het vaste trainersgilde bestaat uit: Marijke, Martin, Edwin voor de maandag en Ben en Guus voor de donderdag. Op donderdag valt Sergei in (wanneer zijn werk dat toelaat).
Aan het einde van deze mail vind je de schema’s met de indeling van de groepen.

Hulptrainers
Door de toename van het aantal jeugdleden zijn we nog op zoek naar “hulptrainers” die structureel mee willen helpen tijdens de jeugdtrainingen.
Ook wanneer je bijvoorbeeld om de week kan helpen of als invaller op de lijst van trainers wil komen te staan zouden we daar erg mee geholpen zijn.
We denken hierbij aan senior leden en ouders van jeugdleden. Voor het aanmelden als “hulptrainer” of voor meer informatie vraag het Guus Korper.

Regels
Voor de trainingen gelden de volgende regels:

• Draag zoveel mogelijk je clubkleding, heb je nog geen clubkleding dan is deze te koop bij de club, vraag het aan 1 van de trainers.
    Het dragen van sportkleding is vanaf heden bij de training verplicht, dus kom niet in een prachtig jurkje, een lange broek en je buitenschoenen of met petjes op je hoofd.
    We zijn een sportvereniging dus sportkleding en/of een trainingspak en (indoor) sportschoenen zonder strepende zolen is de minimum outfit. Bij tafeltennis is een witte broek of een wit shirt niet toegestaan. Let daarop.
  • Zorg dat je ruim op tijd bent (minstens 10 min. voor aanvang van de training), als je je nog om moet kleden dan zorg je dat je minimaal 5 min. voor aanvang van de training in de zaal bent.
  • Gedraag je sportief en heb respect voor je trainers en medespelers, luister vooral goed naar wat de trainers vertellen en uitleggen. Loop niet te gillen en te keten maar gedraag je gedisciplineerd, dat doe je op school toch ook.
    Alleen zo kan je beter worden en meer plezier krijgen in de tafeltennissport. Wanneer je je niet gedraagt tijdens de training kunnen er door de trainers maatregelen worden getroffen.
  • Als je tijdens 1 of meerdere trainingen niet aanwezig kan zijn laat dat dan via een appje naar 1 van de trainers weten. Zo zijn wij vooraf goed op de hoogte.
    (We verzoeken de ouders van de jeugdspelers deze regels zo veel mogelijk met hun kinderen te communiceren en hun kinderen te controleren op de uitvoering ervan)

Materiaal
De eerste 3 maanden waarin je speelt (of gespeeld hebt) kan je gebruik maken van het clubmateriaal. Na 3 maanden is het zeker tijd om een eigen batje aan te schaffen.
Koop geen batjes bij een speelgoed- of sportwinkel. De trainers kunnen je goed advies geven over een goed batje waar je jaren mee vooruit kan. In de gemiddelde sportwinkel kunnen ze dat absoluut niet.
We zorgen dat we op de club goede batjes voor een goede prijs op voorraad hebben.

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn n.a.v. deze mail laat het dan weten via jeugd@ttvamstelveen.nl .

Vriendelijke groet namens de trainers en het bestuur
Guus Korper

Schema met indeling trainingsgroepen:

GROEP 1GROEP 2
MAANDAG EN DONDERDAGMAANDAG EN DONDERDAG