Tafeltennis in het nieuws

In de sportbijlage van het Amstelveens Nieuwsblad van 15 september kwamen ook de twee tafeltennisclubs van Amstelveen aan bod. De tekst over onze vereniging:

Voor Tafeltennisvereniging Amstelveen begint altijd in september weer het nieuwe seizoen. Dus heb je zin om ook weer sportief aan de gang te gaan, dan ben je van harte welkom. Tafeltennis is een plezierige en voor iedereen toegankelijke sport. Het houdt je fit, je reflexen scherp, is super gezellig en alles wat je nodig hebt is sportkleding en sportschoenen. Én een tafeltennisbatje en bal natuurlijk, maar dat hebben we op de club!

Iedereen kan bij ons met veel plezier tafeltennissen. De leeftijd van onze leden loopt van 8 jaar tot over de 80, hun achtergrond varieert van Amstelveen tot het verre buitenland (b.v. China, Japan, India, Rusland, Zweden, Turkije en Griekenland) en hun niveau loopt van beginner tot erg sterk.

De jeugd tafeltennist in de vorm van trainingen en de volwassenen kunnen kiezen voor vrijspelen of toch ook training om het spelniveau nog wat op te krikken. Want tafeltennis is door de combinatie van snelheid, beweging, effect en tactiek toch wel een complexe sport. Ook is er de mogelijkheid voor zowel jeugd als senioren om aan de competitie deel te nemen en wedstrijden te spelen tegen andere verenigingen.

Voor onze jeugd hebben we begin van de zomer nog een leuke driedaagse trainingsclinic gehouden. Tien jeugdleden van verschillende niveaus werden door maar liefst vijf ervaren trainers getraind op zowel technisch als tactisch gebied. Door deze bijna persoonlijke aanpak kon het beoogde resultaat niet uitblijven.  Bovendien konden de kinderen en de trainers aan het eind van elke training genieten van een gevarieerde en gezonde maaltijd.

Meer informatie over de speelmogelijkheden, trainingstijden en overige faciliteiten en activiteiten bij TTV Amstelveen vind je op onze website (www.ttvamstelveen.nl) . Heb je zin om een keer mee te spelen om te zien of dit wat voor je is, meld je dan (in verband met corona restricties) even aan via de website of info@ttvamstelveen.nl .