Verslag competitie jeugd voorjaar 2024

Onze jeugd coördinator Guus Korper stuurde het volgende bericht:

Beste jeugdleden en de ouders van de jeugdleden,

de Voorjaarscompetitie 2024 is inmiddels ten einde, de resultaten en eindstanden kan je hier vinden. Ondanks het feit dat we geen kampioenen konden huldigen hebben onze jeugdspelers uitstekend gepresteerd en duidelijk laten zien dat er flinke stappen gemaakt worden.

Reguliere competitie
Ons vlaggenschip jeugdteam 1 verspeelde in de laatste wedstrijd het kampioenschap in de 4e klasse en eindigde met slechts 1 punt achterstand op de 2e plek. Wel wisten ze zoveel punten bij elkaar te scoren dat we een plek in 3e klasse gaan aanvragen. Atharv wist 20 van de 23 wedstrijden te winnen maar ook alle overige spelers droegen hun steentje bij.
Team 2 speelde voor het eerst in de reguliere competitie en wist zich in een aantal wedstrijden goed staande te houden. Deze ervaring van het eerste jaar reguliere competitie moeten ze meenemen naar het volgende seizoen. Met goed trainen weten we zeker dat het allemaal goed gaat komen.
Team 3 speelde een flinke tijd voor het kampioenschap maar liet het op het einde van de competitie verdiend afweten ten opzichte van het (te) sterke HTC. Ook dit team deed het voor het eerste seizoen fantastisch in de reguliere competitie. Met name Dimana (met een score van 78%) en Pengyu (73%) scoorden bovengemiddeld maar ook de jeugdige Pengxuan en Elisa lieten zien dat hun intensieve trainingen zeker niet voor niets zijn. Als dit team zo door gaat zijn wij er van overtuigd dat we volgend seizoen een kampioenschap vieren kunnen.

Starters competitie
Deze competitie hadden we 2 starterteams in de strijd met een aantal spelers dat al een jaar competitie gespeeld heeft en een aantal nieuwkomers.
Starters team 1 zat in een lastige poule maar liet in het verloop van de competitie zien dat er duidelijk vooruitgang in dit team zit. Volgend seizoen gewoon flink aan de bak en dan komt het helemaal goed.
Starters team 2 wist een keurige 2e plaats in de wacht te slepen waarbij Lennox en Jonathan de kar trokken en zich aandienden als aanstaande 5e klassers.

Op zaterdag 14 september gaat de nieuwe competitie weer van start en we verwachten dat alle huidige spelers ook weer van de partij zullen zijn. De jeugdspelers ontvangen binnenkort een enquête om te kijken of ze gewoon doorgaan en of er nog nieuwe spelers bijkomen.
Blijf allemaal lekker en regelmatig doortrainen en jezelf samen met de trainers voorbereiden op weg naar het volgend seizoen.

Sportieve groet namens de trainers en het bestuur:
Guus Korper