Bestuursupdate december 2023

Email aan alle leden door onze voorzitter Arjan Verburg:

Mededelingen

1. Geen jeugdtrainingen meer dit jaar. Op 8 januari beginnen we weer.
  2. Op 25 en 26 december en 1 januari 2024 is de zaal gesloten
  3. Op zaterdag 6 januari 2024 is er een borrel en het Nieuwjaars toernooi.
    Meldt je aan !

Belangrijke datums

6 januari 2024Nieuwjaarsborrel en toernooi
27 januari 2024Begin competitie

Afsluiting 75 jarig jubileum Jaar

De jeugd heeft de 75 jaar jubileum shirts al ontvangen en voor de senioren wachten we nog op de laatste shirts. Zodra die binnen zijn zullen we ze uitdelen.

De jeugd sloot af met een leuke tafeltennis activiteit van MJ en de senioren hadden een eindfeest met DJ. Hiermee is het jubileumjaar afgesloten.

Evaluatie bardienst competitie teams

Het bestuur heeft in haar laatste vergadering een eerste evaluatie gedaan en is redelijk tevreden over hoe het is gegaan. We begrijpen dat het voor de meesten de eerste keer was. We hebben gemerkt dat bijvoorbeeld het bijvullen van de voorraad en het afrekenen nog wat lastig was en dat het niet altijd goed lukte om de bardienst in te vullen als het team zelf ook moest spelen. Ook er beter voor zorgen dat er een sleutel aanwezig is om alles goed af te sluiten heeft onze aandacht. In januari wordt de indeling voor de voorjaarscompetitie van de bardiensten aan alle competitie teams gecommuniceerd inclusief wat extra aandachtspunten. Mocht je opmerkingen hebben over dit onderwerp stuur dan een mailtje naar Brian van den Heuvel via penningmeester@ttvamstelveen.nl .

Grote Clubactie

Ondanks dat de opbrengst minder was dan het vorige (record) jaar hebben we weer een mooie opbrengst van EUR 945 gerealiseerd. Hartelijk dank aan alle lotenverkopers, vooral ook Atie weer super bedankt! Maar natuurlijk ook dank aan alle lotenkopers. We kunnen dit geld goed gebruiken voor het inrichten van onze kantine op de nieuwe locatie! De top lotenverkopers bij de jeugd hebben inmiddels ook hun welverdiende prijs gekozen.

DRINGEND HULP GEZOCHT!

• We zoeken dringend iemand die tegen een vergoeding onze kantine wil schoonmaken. Het gaat om ongeveer elke twee weken voor 2 uur per keer. Ben je geïnteresseerd of weet je iemand die mogelijk geïnteresseerd is of wil je meer informatie neem dan a.u.b. contact op met Atie Vos via 55plus@ttvamstelveen.nl .
  • Ook zoeken we nog voor onze nieuwe locatie hulp voor de inrichting en opbouw van de kantine (Bar en keuken ed) Wie wil ons hiermee helpen? Meldt u aan via voorzitter@ttvamstelveen.nl

TTV Amstelveen Open 2024

We hebben veel leuke, positieve reacties gekregen op het open toernooi dat TTV Amstelveen heeft georganiseerd afgelopen mei als een van de evenementen om het 75 jarig jubileum van onze vereniging te vieren. Het bestuur heeft daarom besloten om in 2024 opnieuw een open toernooi te organiseren. Zet alvast de datums van zaterdag 25 mei (jeugd) en zondag 26 mei (senioren) in je agenda. Meer informatie volgt in het nieuwe jaar. Uiteraard zoeken we ook weer een aantal vrijwilligers die hierbij willen helpen. Mocht je je daar al voor willen aanmelden stuur dan een berichtje naar Brian van den Heuvel via penningmeester@ttvamstelveen.nl

Jeugd Ledenbestand

Het jeugd- ledenbestand van Tafeltennisvereniging Amstelveen blijft stabiel en schommelt net onder de 50 leden. De vereniging blijft een gezellige en betrokken groep enthousiaste jonge spelers aantrekken.

Trainingen

De trainingen worden goed bezocht, met gemiddeld 31 kinderen per trainingsdag, verdeeld over 3 groepen.  Meestal zijn er 3 trainers aanwezig om de jeugdleden te begeleiden.
Om de trainingen nog verder te verbeteren, wordt gezocht naar ouders of vrijwilligers die als hulptrainers kunnen assisteren op maandag en/of donderdag.
Met de laatste training achter de rug, het werd een hartstikke leuk toernooi, wensen we alle kinderen een welverdiende vakantie. De eerste training in 2024 staat gepland op maandag 8 januari.
Een speciale dank gaat uit naar Marijke, Martin, Edwin, Ben, Alex en Guus voor hun toewijding tijdens de wekelijkse trainingen.

Competitie Jeugd

De jeugdteams hebben uitstekende resultaten behaald. Drie van de vier teams zijn kampioen geworden en promoveren naar een hogere klasse.
Gefeliciteerd team 1, starters team 1 en starters team 2! Starters team 3 kon helaas geen kampioenschap behalen omdat ze startersteam 1 in hun poule voor moesten laten gaan.
Met de promotie en de toevoeging van een nieuw startersteam zullen er volgend seizoen maar liefst 5 teams deelnemen aan de competitie, verdeeld over 1x 4e klasse, 2x vijfde klasse en 2x een starters team.

Communicatie en Discipline

Er is behoefte aan verbetering in de communicatie met ouders en jeugdleden. Het blijkt dat e-mails niet of slecht worden gelezen of niet goed worden gecommuniceerd met de jeugdleden.
Hierbij wordt een dringende oproep gedaan aan ouders om hun kinderen te motiveren en de communicatie te versterken.
Daarnaast moet de discipline in de zaal verbeteren. Er wordt gevraagd om minder te gillen en schreeuwen, beter te luisteren naar de trainers en vooral ruim op tijd aanwezig te zijn. Discipline is van essentieel belang voor een effectieve en plezierige trainingservaring.

Alle vragen en opmerkingen kunnen worden ingediend via jeugd@ttvamstelveen.nl of rechtstreeks bij de trainers. Laten we samen werken aan een succesvol en plezierig tafeltennisseizoen voor onze jeugdleden!

Natuurlijk wensen we jullie namens het bestuur prettige Kerstdagen en een gelukkig Nieuwjaar