Competitie nieuws 4 oktober 2021

Deze keer met een verslag van Team 7 (Viktor Bocz) en Team 8 (Jan Jaap Troost).

TTV Amstelveen: winst en verlies in week 2 van competitie.

In de tafeltennis competitie werden deze week zowel fraaie overwinningen als grote verliezen gescoord door onze teams.

Team 1 blijft op koers voor promotie naar de 3e divisie van de landelijke competitie na wederom een 10-0 overwinning. Deze keer op DOV uit Heerhugowaard.

Verder de focus op Team 7 en 8.

Team 7
Op 1 oktober trad Team 7 aan tegen ZTTC-8 in Zaandam.
Helaas kwam een van de teamleden onderweg in de file te staan waardoor hij net op tijd aankwam en geen tijd had om op te warmen.
De kansen op basis van de teamratings waren tegen ons, maar ondanks dat alle tegenstanders een hogere rating hadden wist het team toch 4 sets te winnen.
Keisuke Nishimoto bleef de hele avond kalm en geconcentreerd en won alle 3 de singles.
Felicitaties aan hem voor zo’n geweldige prestatie in zijn eerste competitie wedstrijd!
Viktor Bocz speelde niet op zijn best, de zenuwen speelden hem parten die hij pas in de laatste single wist te overwinnen om nog een punt voor het team veilig te stellen.
Hoewel Peng Jiaxiong goed speelde en de toeschouwers vermaakte met een aantal spannende rally’s, slaagde hij er niet in een wedstrijd te winnen.
Gezien het feit dat alle spelers in het team hun eerste of tweede competitie spelen – als we de voortijdig beëindigde 2020 competitie meetellen –
deed het team het over het algemeen goed. Het team staat op dit moment op de 4e plaats en dat is in lijn met de teamrating, dus we hoeven niet teleurgesteld te zijn.
We kijken uit naar de herkansing op eigen bodem.

Team 8
Vrijdag 24 september om 19:15 uur samen met Harsh naar Heemstede gereden waar wij samen met Wim tegen GSV-2 moesten spelen.
Leuk zaaltje waar ik (Jan Jaap) en Harsh nog nooit waren geweest.
Kees, Jan en Eva van GSV waren gezellige tegenstanders.
Zij waren iets te sterk voor ons, wel veel in vieren gespeeld.
Onze nieuwe man Harsh won 2 wedstrijden, Wim en ik wonnen er 1. Uitslag 6-4.
Leuke avond gehad.
Maandag 27 september 2021 om 20:00 traden Harsh, Wim en Gerard aan tegen Sporting SDO.
Ik was geblesseerd aan de kuit dus draaide ik bardienst.
Sporting SDO was koploper in de poule na een 10-0 zege op TAZANO.
De wedstrijden waren drie 5-gamers, twee 4-gamers en de rest ging in drieën.
Uitslag 1-9. Gerard was onze held deze keer.
Na afloop wat gefrituurd en gezellig napraten.
Wij vieren hebben een schema gemaakt wie wanneer gaat spelen,
iedereen is zo enthousiast dat wij op bijna alle speeldagen willen spelen.

Mocht je zelf ook geïnteresseerd zijn om te komen tafeltennissen, neem dan een kijkje op onze tweetalige website www.ttvamstelveen.nl of neem contact op via info@ttvamstelveen.nl .