Competitieresultaten voorjaar 2022

Team 4 kampioen en team 1 handhaaft in de 3e divisie!

Vrijdagavond 29 april stonden de laatste wedstrijden van de voorjaarscompetitie voor de senioren op het programma met 3 thuisspelende teams.

Team 4, uitkomend in de 3e klasse had nog 3 punten nodig om het kampioenschap binnen te halen. Na de 1e drie enkelspelen stond het al 3-0 en was het kampioenschap een feit!
Hierna was de druk eraf en werd uiteindelijk vrij gemakkelijk met 7-3 gewonnen van Het Nootwheer uit Purmerend.
Na afloop werd het kampioenschap samen met de tegenstander gevierd met champagne, een heerlijk bittergarnituur en bloemen voor de kampioenen. Hartelijk gefeliciteerd Fery, Keisuke, Arkady en Martin en veel succes in het najaar in de 2e klasse.

Het 1e team, dat speelt in de landelijke 3e divisie stond voor de zware taak om met een 7-3 overwinning degradatie te vermijden. Kopman Arjan Verburg kon door een knieblessure helemaal niet spelen en werd node gemist. Ook Ryan Saheblal kon door een schouderblessure deze laatste wedstrijd niet meespelen. Harish Kumar, speler van team 3 en spelend in de 2e klasse, was enthousiast om in te vallen. De uitwedstrijd tegen de tegenstander van vanavond, Rijnsoever uit Katwijk, waarbij Harish toevallig ook al had ingevallen, was in een zware 8-2 nederlaag geëindigd. Een haast onmogelijke opgave leek aanstaande.

Brian van den Heuvel begon tegen Jeroen Holten, een speler waar hij in vier eerdere ontmoetingen nog nooit van had weten te winnen. Deze keer ging het echter anders en na een dik verloren 1e game werden game 2,3 en 4 allemaal met 11-9 gewonnen. Harish Kumar speelde een geweldige wedstrijd tegen Pascal Breuer, die hij de vorige keer ook bijna had verslagen en wist deze keer met gevarieerd spel in 3 games te winnen. Super knap als je bedenkt dat er vier (!) klassen verschil zit tussen de 3e divisie en de 2e klasse. Ook Brian Bakker speelde een prima partij tegen Johan Vliegenthart en wist met goed blokspel in 4 games te winnen. Nadat ook het dubbel Brian en Brian in 3 games had gewonnen leek na een 4-0 tussenstand het onmogelijke te gaan gebeuren.

Hiermee was het verzet van Rijnsoever zeker nog niet gebroken. Jeroen wist moeizaam in 4 games van Harish te winnen, de 3e game met 13-11 kantelde de wedstrijd in het voordeel van Jeroen. Brian van den Heuvel wist vervolgens tegen Johan een matchpoint te overleven in de vierde game en vervolgens de 5e game nipt met 11-8 te winnen. Na twee gemakkelijk gewonnen games leek Brian Bakker op weg naar een snelle overwinning, daarna ging het echter steeds moeilijker maar na een mooi gevecht won Brian met 15-13 in de 4e game.  De tussenstand van de andere degradatie concurrent Avanti uit Hazerswoude, die tegen het al gedegradeerde SVE uit Utrecht speelde was verrassend met 5-2 in het voordeel van SVE waardoor zowel Amstelveen en Rijnsoever veilig waren. Desondanks werden er nog 3 fraaie potten gespeeld en werd de laatste wedstrijd zelfs met 11-9 in de 5e game gewonnen om inmiddels 00.30 uur. De avond werd passend afgesloten door gezellig met de tegenstander onder het genot van een hapje en een drankje het afgelopen competitieseizoen te evalueren.

Wil je ook komen tafeltennissen en misschien zelfs wel competitie spelen, kijk dan op onze website www.ttvamstelveen.nl of stuur een bericht naar info@ttvamstelveen.nl .
Je kunt 3x gratis komen spelen om te kijken of de sport en onze vereniging bij je past.