Jeugd klasse kampioenschappen

TTV Amstelveen presteert uitstekend op jeugdklassetoernooi

Zaterdag 29 februari jl. organiseerde de NTTB, tijdens de 1e dag van de NK in Zwolle, het jeugdklassetoernooi. Vele kinderen vanuit heel Nederland kwamen daar om het tegen elkaar op te nemen. Gesteund door broertjes, zusjes, clubgenoten, coaches en natuurlijk hun ouders maakten ze er een geweldige dag van. Al die blije kinderen die tegelijkertijd speelden op de 40 tafels in 5 verschillende klassen om de titel jeugdklassekampioen. Alleen de 2 spelers met de hoogste percentages uit hun afdeling waren geselecteerd.
Voor TTV Amstelveen was Jeffrey v.d. Heuvel uitgenodigd om zijn partijen te spelen in poule E. (5e klasse)
Om 8 uur bij coach Guus Korper in de auto stappen om op tijd te zijn voor de eerste poulewedstrijd, die ondanks enige nervositeit vrij eenvoudig gewonnen werd. In de poule van 8 spelers presteerde Jeffrey geweldig en wist al zijn 7 partijen, ondanks een aantal vijfsetters, in winst om te buigen, waardoor hij in de kwartfinale tegen de nummer 2 van een andere poule spelen moest.
Ook deze wedstrijd wist Jeffrey met overmacht te winnen waardoor hij in de halve finale aan moest treden tegen Michael Palinckx van TCO 78 uit Ossendrecht.
“Hij doet niets en geeft de ballen alleen maar terug” klaagde Jeffrey een aantal keren tegen zijn coach. Jeffrey kon door de tactiek van z’n tegenstander niet aan zijn beste spel komen en verloor de wedstrijd jammerlijk in 3 games en werd zo 3e in een veld van 32 geselecteerde spelers. Super gedaan Jeffrey en het begin van een mooie tafeltennis carrière.

Op het zelfde toernooi maakte Sebastiaan Bosklopper, die bij TTV Amstelveen in de senioren speelt namens Amsterdam ’78 zijn opwachting. Onder leiding van clubcoach Henk Hoonings van AMVJ presteerde Sebastiaan verrassend goed in de A poule (1e klasse). Ondanks 1 nederlaag in de poulewedstrijden drong hij door tot de kwartfinale waarin hij in een lange vijfsetter afrekende met Noah Colmsee die inmiddels landelijk C speelt.
De halve finale tegen Liam Mohlmann, die zijn carrière bij TTV Amstelveen begon, was adembenemend. Na een 2-0 achterstand in games wist Sebastiaan door uitstekend spel op 2-2 te komen waarna Liam instortte en de beslissende 5e game met 11-5 naar Sebastiaan ging.
De finale tegen een veel sterkere, die in 10 wedstrijden maar 3 games verloor, ging helaas maar verdiend verloren. Sebastiaan mag trots en tevreden zijn met z’n 2e plaats,