Competitie jeugd !?

Beste jeugdleden en hun ouders,

De Voorjaarscompetitie 2023 is inmiddels ten einde, bijgevoegd individuele rating van alle jeugdspelers en de standen en percentages uit de reguliere and starters competities. Er zijn ditmaal geen kampioenschappen te vieren, maar de meeste teams zijn wel keurig gehandhaafd in hun klasse.

Vergeet niet om voor het laatste clubnieuws regelmatig een kijkje te nemen op onze website. Hier vind je ook een verslag van de voorbije competitie voor de jeugdteams.

Inmiddels zijn de voorbereidingen voor de Najaarscompetitie 2023 in gang gezet. Het speelschema is hierbij gevoegd.
Wil je competitie gaan spelen? Meld je dan zo snel mogelijk aan! Voor eind juni moeten de teams definitief in het administratiesysteem (NAS) van de bond zijn ingevoerd.
Zoals gebruikelijk zal er in principe gespeeld worden in een poule van 6 teams waardoor je per seizoen maximaal 10 competitiewedstrijden speelt.

Enquête Najaarscompetitie ’23
Om ieders plannen/wensen voor komend seizoen te inventariseren, willen wij dringend vragen een enquête in te vullen.
Garanties zijn uiteraard niet mogelijk, we doen wel ons uiterste best om zo goed mogelijk met alle voorkeuren rekening te houden. De vragenlijst, toegezonden per email, graag invullen vóór zondag 28 mei. Kun je deze niet meer vinden, dan kun je hem opvragen bij Guus of via de website.

Reguliere competitie jeugd
Alle wedstrijden worden gespeeld op zaterdag, de thuiswedstrijden starten om 10:00 uur. Bij uitwedstrijden wordt de aanvangstijd bepaald door de tegenstander.

• De vereniging heeft alleen recht op plaatsen in een klasse a.d.h.v. de behaalde resultaten van de teams in de Voorjaarscompetitie ’23.
  • Teams mogen bestaan uit minimaal 3 spelers en maximaal 6 spelers, met uitzondering van het laatste team van de vereniging.
  • Het speelschema start op 16 september en eindigt op 2 december.

Starters-competitie jeugd
Alle wedstrijden worden gespeeld op zaterdag, de thuiswedstrijden starten om 11:00 uur. Bij uitwedstrijden wordt de aanvangstijd bepaald door de tegenstander.
De Starters competitie is een aparte competitie waarin de wedstrijden korter duren (slechts 5 sets, 2x twee enkel partijen en 1x dubbel).

• Teams mogen bestaan uit minimaal 2 spelers en maximaal 5 spelers, met uitzondering van het laatste starters team van de vereniging.
  • Alle starters competitie spelers mogen (maximaal 3x per seizoen) invallen bij de andere starters teams en bij de reguliere competitie teams
  • Spelers in de starters competitie moeten, in principe, na 2 seizoenen doorgroeien naar de reguliere competitie

Deze competitie kan bijvoorbeeld interessant zijn voor leden die:

• Spelers die voor het eerst competitie gaan spelen
  • Spelers die nog niet voldoende niveau hebben voor de reguliere competitie.

WE WACHTEN MET SMART OP JULLIE ANTWOORDEN

Heb je vragen mail die dan z.s.m. naar Guus Korper of overleg met hem of 1 van de andere trainers.
Namens de trainers en het bestuur,
Guus Korper
Alex Brandt