TTV Amstelveen wint op jeugdstarterstoernooi in Volendam

Een delegatie van elf jeugdleden van tafeltennisvereniging Amstelveen vertrok zondag 27 maart onder leiding van coach Guus Korper naar Volendam om deel te nemen aan het ‘starterstoernooi’ van tafeltennisvereniging Victory ‘55.

In dit toernooi speelden jeugdspelers zonder, of met 1 jaar competitie-ervaring hun eerste wedstrijden met publiek. Na de plaatsingsronde waarin alle spelers minstens vijf wedstrijden speelden werden er groepen gemaakt op basis van sterkte.

In de eerste groep, de groep met de sterkste spelers, was TTV Amstelveen vertegenwoordigd met drie (van de zeven) spelers. Hierin wist Aadit Akre een eerste plaats te bemachtigen door al zijn wedstrijden in winst om te zetten.

In groep 2 deed Ilia Borisochkin hetzelfde en ging dus ook met een eerste plaats aan de haal.

Van groep 4 wist de 8-jarige Leon Ma met technisch geweldig spel en bekeken door enthousiaste toeschouwers eerste te worden.
Leon die zijn allereerste wedstrijden voor TTV Amstelveen speelde is een echt talent. Als hij zich zo blijft ontwikkelen kan hij wel eens het boegbeeld van de jeugd van TTV Amstelveen kan worden.

In groep 5 wist Ekin Erayabakan door degelijk spel verrassend de eerste plaats te pakken door in een spannende laatste wedstrijd met 14-12 haar sterke tegenstander te verslaan.

En zo kunnen we nog meer namen noemen want alle deelnemers toonde zich winnaars in een geweldig georganiseerd toernooi.
Na een heerlijke dag keerden alle spelers, coaches en trotse ouders met een lach op het gezicht terug naar Amstelveen en kijken zij vooruit naar het volgende toernooi.

Kijk voor foto’s en meer informatie van TTV Amstelveen op onze website www.ttvamstelveen.nl

Bovenstaand artikel werd opgenomen door het Amstelveens Nieuwsblad.